Áudio Analógico de Portugal
Bem vindo / Welcome / Willkommen / Bienvenu

Áudio Analógico de Portugal

A paixão pelo Áudio


Fórum para a preservação e divulgação do áudio analógico, e não só...
 
InícioPortalCalendárioPublicaçõesFAQGruposRegistrar-seConectar-se
Fórum para a preservação e divulgação do áudio analógico, e não só...

Compartilhe | 
 

 What 'Mastered For iTunes' Really Means

Ver o tópico anterior Ver o tópico seguinte Ir em baixo 
AutorMensagem
ricardo onga-ku
Membro AAP
avatar

Mensagens : 4809
Data de inscrição : 02/01/2012
Localização : Terra d'Angles

MensagemAssunto: What 'Mastered For iTunes' Really Means   Qui Maio 29 2014, 12:26

A presente oferta não convence mas o futuro pode ser promissor.


Mastering engineer proves “Mastered for iTunes” doesn’t ‘sound closer to the CD’ by JORDAN KAHN

When Apple started pushing its “Mastered for iTunes” section of albums “specially tuned for higher fidelity sound,” it also published a white paper detailing new guidelines asking publishers to submit high-resolution 24-bit/96kHz files instead of the original CD masters for inclusion in the section. Many were under the impression that the 100 or so albums in the new section are sonically closer to the original CD source in comparison to your average AAC encode from iTunes. According to British mastering engineer Ian Shepherd, “null testing” proves that is simply not true. In fact, he proves a “vanilla” iTunes AAC encoding with default settings sounds closer to the original CD than songs that were specifically “Mastered for iTunes.”

(...)

http://9to5mac.com/2012/02/28/mastering-engineer-proves-mastered-for-itunes-doesnt-sound-closer-to-the-cd/



What 'Mastered For iTunes' Really Means by JACOB GANZ

http://www.npr.org/blogs/therecord/2012/02/24/147379760/what-mastered-for-itunes-really-means

(…) I spoke again with Bob Ludwig, the mastering engineer quoted in the story, who has submitted "Mastered for iTunes" tracks to Apple. He says the company is simply providing mastering engineers with tools that allow them to see how songs mastered at 24 bits will clip (that is, distort audibly) when they go through the standardized AAC encoding process. That's been difficult to do in the past. Seeing the places where all lossy encoders creates clipping in the music gives engineers a reference for how to adjust the master recordings to avoid that distortion. The uncompressed files are then submitted to iTunes, which creates lossless versions before encoding the songs as 256 kpbs AAC files for sale in the iTunes store. (Through the testing process, Apple has even been submitting its encoded AAC files to mastering engineers to make sure the process hasn't created any unforeseen errors.)

Why is this significant? Because the fact that Apple retains the lossless versions of the high-quality studio masters means that iTunes, at any time it decides to, can begin selling higher-quality encodes, or even lossless files. If this story is, at bottom, about how the demands of consumers shift the balance between convenience and quality, then this new development is Apple's effort to allow humans to correct flaws in a very useful but imperfect technology. It does not mean that the company is locking its users into an inferior format.
Voltar ao Topo Ir em baixo
PALUSE
Membro AAP
avatar

Mensagens : 1384
Data de inscrição : 07/11/2010
Idade : 52
Localização : Vale da Amendoeira.

MensagemAssunto: Re: What 'Mastered For iTunes' Really Means   Qui Maio 29 2014, 23:18

 
Boas Ricardo.
Claro que não promete.
Mais "banha da cobra" AKA "snake oil" nos EUA.
Algoritmos de compressão digital é como gravar em cassete, se não forem "lossless". Ou se aposta em formatos lossless de alta densidade ou vão "bugiar"...
Apple iTunes a versão "Romy the Cat" Digital.
 smedley 
Voltar ao Topo Ir em baixo
ricardo onga-ku
Membro AAP
avatar

Mensagens : 4809
Data de inscrição : 02/01/2012
Localização : Terra d'Angles

MensagemAssunto: Re: What 'Mastered For iTunes' Really Means   Sex Maio 30 2014, 08:19

PALUSE escreveu:
Apple iTunes a versão "Romy the Cat" Digital.
 smedley 

Achas?
Se há alguém contra material de baixa resolução é ele.

R
Voltar ao Topo Ir em baixo
PALUSE
Membro AAP
avatar

Mensagens : 1384
Data de inscrição : 07/11/2010
Idade : 52
Localização : Vale da Amendoeira.

MensagemAssunto: Re: What 'Mastered For iTunes' Really Means   Sex Maio 30 2014, 23:43

Orquestra
Boas Ricardo. 
Epá, não acho nem deixo de achar...
São "engrenagens" muito "maradas" para ouvir uns sons em casa, mas pelo pouco que li, o tipo acha que só ele é que tem razão e o resto do povo são uns pacóvios.
É capaz de ter alguma razão, mas dou mais crédito a alguém que sustentado pela sua experiencia opina sobre algo que mudou localmente e não generaliza drasticamente, porque acima de tudo, gostos são gostos...
Aquele tópico dos "ultra-clocks" é uma desgraceira; se o tipo prezar um pouco da matemática envolvida no processo digital, vai entender porque uma diferença mínima afecta o desempenho do sistema digital e num sistema de transporte analógico essa diferença seria "state of the art"...
Bom, como se costuma a dizer: Cada um mija com a sua!
 smedley 
Voltar ao Topo Ir em baixo
 
What 'Mastered For iTunes' Really Means
Ver o tópico anterior Ver o tópico seguinte Voltar ao Topo 
Página 1 de 1
 Tópicos similares
-
» What 'Mastered For iTunes' Really Means
» iTunes Brasil: BTK Twins App disponível!
» Vertigo Steps - "surface / light" sai em Abril pela ESW, EP "sublight" em Março; teaser online!
» WISH YOU WERE HERE Japan Mastersound Half-Speed Mastered
» O primeiro EP de »Os Curiosos«

Permissão deste fórum:Você não pode responder aos tópicos neste fórum
Áudio Analógico de Portugal :: Digital-
Ir para: